Zamieszczone przez SS
[O1] Cieknący EGR w 1.9TDI AHF 1l/10000km co zrobić?
Zwiń
X
-
[O1] Cieknący EGR w 1.9TDI AHF 1l/10000km co zrobić?
Witam mam problem z cieknącym EGR z dziurki pod grzybkiem. Ubywa tego oleju znacznie bo około 1litr na 10000km. Nie chce mi się dolewać tego oleju. Co zrobić aby zaprzestał tak pluć olejem i żebym nie musiał dolewać? Co jest powodem wydostawania się tej ilości oleju spod grzybka EGR? Turbina jest ok, niedawno regenerowana i ciągnie ok. Samochód nie dymi na niebieskie i nie ma żadnych problemów
-
-
Do EGR olej może dojść tylko z turbo. Czy po wymianie/regeneracji turbo demontowałeś płukałeś intercooler i przewody od turbo do dolotu bo tam lubi się zebrać olej. Druga sprawa że litr na 10000 km to nie jest dużo przy turbo. Jeszcze jak pije tyle przy częstych przelotach na autostradzie to nawet nówki tyle biorą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wolga85Do EGR olej może dojść tylko z turbo. Czy po wymianie/regeneracji turbo demontowałeś płukałeś intercooler i przewody od turbo do dolotu bo tam lubi się zebrać olej. Druga sprawa że litr na 10000 km to nie jest dużo przy turbo. Jeszcze jak pije tyle przy częstych przelotach na autostradzie to nawet nówki tyle biorą.
Komentarz
-
-
majuDJ, 1litr oleju na 10000km to nie tragedia.Jak wywalisz egr olej pójdzie do kolektora ssącego.Nie wiem czy po wywaleniu go nie będzie ci zapalać się kontrolka check.Jak miałeś wszystko płukane,czyszczone to turbina ci puszcza olej i z tym zrób porządek.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
majuDJ,teoria jest krótka i szczegółowa , podczas dużych obrotów silnika w silniku wytwarza się duże ciśnienie co powoduje iż olej zostaje zassany przez niesprawną odmę w pokrywie zaworowej właśnie do układu dolotowego w czym pomaga również turbina wytwarzając podciśnienia zassysające ,olej drogą kropelkową przelatuje przez cały układ dolotowy aż do EGR-a i przez kolektor do komory spalania w silniku VP (na pompie jak Twój) odmę masz na pokrywie po prawej stronie od wlewu oleju, na początek możesz spróbować ją wymienić na nową (koszt nieduży)
Używka :
Ale pewnie nawet nowa w ASO nie będzie droga w porównaniu to całej pokrywy jak u mnie w PD ,wówczas jeśli to nie pomoże to dołóż zewnętrzny separator odmy,ja mam taki u siebie zrobiony z filtra wody 10" z wkładem wszystko P&P gdybym chciał wrócić do serii i jak od zmiany do zmiany wleje może z 0,5l na 15kkm to jest max.okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez alxxxno i ROBAL_26, posprzątał. Ja jeszcze nie widziałem tdika w którym by się nie lało z EGRa.. no chyba, że właściciel go regularnie czyści :P
Komentarz
-
-
Mógł mieć suchy EGR, jeśli miał odmę "in the air" i oczywiście zaślepiony EGR :szeroki_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
majuDJ, tutaj na forum golfa kolega ma nówkę z przebiegiem 70km ,tak to nie pomyłka po wymianie miał stłuczkę i auto poszło na szrot ,chce za niego 200zł +KW i ori WAHLERA ,
gdybym wiedział czy pasował by też od ATD to również ma prawie nówkę EGR bo został po swapie na ARL-a ,okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
majuDJ, zmień EGR na nowy i będziesz miał sucho przy nim (oczywiście na zewnątrz).
Pobór oleju z pewnością Ci się nie zmieni bo nie przez EGR ten olej wylatuje tylko przez rurę wydechową
Zakładając że turbo jest sprawne to skąd olej w dolocie wyjaśnił już kolega ROBAL_26, z tym że wymiana odmy na nową nic nie pomoże ponieważ to tylko kawałek rurki.
Dolewaj ten litr oleju i jeździj dalej bo to żadne zużycie na leciwe auto (tyle to biorą 1.8TSI na 1000km ). Możesz popróbować z różnymi olejami. Na pewno jednych będzie brała mniej innych więcej.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz