[O1] Cieknący EGR w 1.9TDI AHF 1l/10000km co zrobić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Cieknący EGR w 1.9TDI AHF 1l/10000km co zrobić?

    Zamieszczone przez SS
    Mój wybór będzie do obejrzenia
    Mój wybór już się szuka, o dziwo zdecydowałem się na Diesla którego nigdy nie posiadałem :P
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Cieknący EGR w 1.9TDI AHF 1l/10000km co zrobić?

    Witam mam problem z cieknącym EGR z dziurki pod grzybkiem. Ubywa tego oleju znacznie bo około 1litr na 10000km. Nie chce mi się dolewać tego oleju. Co zrobić aby zaprzestał tak pluć olejem i żebym nie musiał dolewać? Co jest powodem wydostawania się tej ilości oleju spod grzybka EGR? Turbina jest ok, niedawno regenerowana i ciągnie ok. Samochód nie dymi na niebieskie i nie ma żadnych problemów
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • Wolga85
      Rider
      • 2014
      • 288
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Do EGR olej może dojść tylko z turbo. Czy po wymianie/regeneracji turbo demontowałeś płukałeś intercooler i przewody od turbo do dolotu bo tam lubi się zebrać olej. Druga sprawa że litr na 10000 km to nie jest dużo przy turbo. Jeszcze jak pije tyle przy częstych przelotach na autostradzie to nawet nówki tyle biorą.

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        #4
        Zamieszczone przez Wolga85
        Do EGR olej może dojść tylko z turbo. Czy po wymianie/regeneracji turbo demontowałeś płukałeś intercooler i przewody od turbo do dolotu bo tam lubi się zebrać olej. Druga sprawa że litr na 10000 km to nie jest dużo przy turbo. Jeszcze jak pije tyle przy częstych przelotach na autostradzie to nawet nówki tyle biorą.
        Ten 1 litr na 10000km to wycieka na bank spod grzybka EGR. Chciałbym niewielkim kosztem aby nie dolewać, lub robić dolewki max 0,5l na 10000km. Wszystko było płukane i czyszczone. Bo nie wiem czy tu sama wymiana EGR Whalera za ok 350zł pomoże i dolewki się zmniejszą? Bo zaślepianie lub usuwanie chyba moich dolewek nie zmienią? Co będzie się działo z olejem gdybym całkowicie usunął EGR i zastosował takie coś http://allegro.pl/f95-zaslepka-zamie...845012190.html lub go zaślepił?
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          majuDJ, 1litr oleju na 10000km to nie tragedia.Jak wywalisz egr olej pójdzie do kolektora ssącego.Nie wiem czy po wywaleniu go nie będzie ci zapalać się kontrolka check.Jak miałeś wszystko płukane,czyszczone to turbina ci puszcza olej i z tym zrób porządek.
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2324
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            majuDJ,teoria jest krótka i szczegółowa , podczas dużych obrotów silnika w silniku wytwarza się duże ciśnienie co powoduje iż olej zostaje zassany przez niesprawną odmę w pokrywie zaworowej właśnie do układu dolotowego w czym pomaga również turbina wytwarzając podciśnienia zassysające ,olej drogą kropelkową przelatuje przez cały układ dolotowy aż do EGR-a i przez kolektor do komory spalania w silniku VP (na pompie jak Twój) odmę masz na pokrywie po prawej stronie od wlewu oleju, na początek możesz spróbować ją wymienić na nową (koszt nieduży)
            Używka :

            Ale pewnie nawet nowa w ASO nie będzie droga w porównaniu to całej pokrywy jak u mnie w PD ,wówczas jeśli to nie pomoże to dołóż zewnętrzny separator odmy,ja mam taki u siebie zrobiony z filtra wody 10" z wkładem wszystko P&P gdybym chciał wrócić do serii i jak od zmiany do zmiany wleje może z 0,5l na 15kkm to jest max.ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              no i ROBAL_26, posprzątał. Ja jeszcze nie widziałem tdika w którym by się nie lało z EGRa.. no chyba, że właściciel go regularnie czyści :P
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • majuDJ
                Rider
                • 2012
                • 464

                #8
                Zamieszczone przez alxxx
                no i ROBAL_26, posprzątał. Ja jeszcze nie widziałem tdika w którym by się nie lało z EGRa.. no chyba, że właściciel go regularnie czyści :P
                Ja widziałem u mojego kolegi w Golfie IV, suchy jak pieprz Zacznę od wymiany odmy na nową i chyba kupię EGR Wahlera lub dam swój do regeneracji o ile będzie to opłacalne.
                http://www.euromove.pl

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  majuDJ, może niedawno zmienił na nowy i dlatego susza? Generalnie mokry egr to jest "norma".
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • 4tech
                    RS
                    • 2008
                    • 4199
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Mógł mieć suchy EGR, jeśli miał odmę "in the air" i oczywiście zaślepiony EGR :szeroki_usmiech
                    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2324
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      majuDJ, tutaj na forum golfa kolega ma nówkę z przebiegiem 70km ,tak to nie pomyłka po wymianie miał stłuczkę i auto poszło na szrot ,chce za niego 200zł +KW i ori WAHLERA ,

                      gdybym wiedział czy pasował by też od ATD to również ma prawie nówkę EGR bo został po swapie na ARL-a ,ok
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        majuDJ, zmień EGR na nowy i będziesz miał sucho przy nim (oczywiście na zewnątrz).
                        Pobór oleju z pewnością Ci się nie zmieni bo nie przez EGR ten olej wylatuje tylko przez rurę wydechową
                        Zakładając że turbo jest sprawne to skąd olej w dolocie wyjaśnił już kolega ROBAL_26, z tym że wymiana odmy na nową nic nie pomoże ponieważ to tylko kawałek rurki.
                        Dolewaj ten litr oleju i jeździj dalej bo to żadne zużycie na leciwe auto (tyle to biorą 1.8TSI na 1000km ). Możesz popróbować z różnymi olejami. Na pewno jednych będzie brała mniej innych więcej.
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        Pracuję...